“FESTIVALUL CASTANILOR – In memoriam Gabi Dobre”

     Câştigătorii celei de-a XIII-a ediţii a Concursului Naţional de Interpretare a Muzicii Folk ”Festivalul Castanilor – In memoriam Gabi Dobre”

     Juriul format din:

  • Mihai Cosmin Popescu – Redactor Radiodifuziunea Română, – Preşedinte juriu,
  • Corneliu Irimia - Director Filarmonica “Paul Constantinescu” Ploieşti,
  • Daniel Iancu - Cantautor,
  • Mircea Baniciu – Cantautor,
  • Marilena Ghiorghiţă – Director Casa de Cultură “I.L.Caragiale” Ploieşti,

a stabilit acordarea următoarelor premii:

  • Marele Premiu – Trofeul Festivalului – Cosmin Vaman, Bacău
  • Premiul de interpretare –s-a acordat ex aequo Grupului Vox Harmony dinTg. Ocna şi Grupului Proiect Tivodar din Bucureşti.
  • Premiul de interpretare solist – Marius Daşcău, Bârlad
  • Premiul de măiestrie intrumentală – Bogdan Pinghireac (Grupul Icarus din Botoşani),
  • Premiul de creaţie – Grupul Alutus, Slatina
  • Premiul de popularitate – Grupul Folk Arhaic, Alexandria
  • Premiul special “Gabi Dobre” – Petre Ancuţa, Tg. Jiu
  • Premiul Redacţiei Radio România Actualităţi – s-a acordat ex aequo Grupului Roxana Zăpârţan & Alexandra Sidor din Cluj Napoca şi Grupului OPEN DE DOR din Siret.
  • Premiul special BES România – Grupul Carouri, Cluj Napoca
  • Premiul special al site-ului “FOREVER FOLK” oferit de Daniel Iancu – Adela Ţiţescu – Ploieşti

 

Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk Seara muzicii folk

 

Concurenţii selectaţi pentru a participa la FESTIVALUL CASTANILOR – IN MEMORIAM GABI DOBRE, ediţia a XIII-a.

Solisti:

  1. Adela Ţiţescu – Ploieşti
  2. Cosmin Vaman – Bacau
  3. Liviu Băieţel – Eforie Nord
  4. Marius Dascău – Bârlad
  5. Petre Ancuţa – Tg. Jiu
  6. Simai Mihaela – Oradea

Grupuri:

  1. Grupul Alutus – Slatina
  2. Grupul Carouri – Cluj Napoca
  3. Grupul Descântec – Iaşi
  4. Grupul Despre vise – Galaţi
  5. Grupul Folk Arhaic – Alexandria
  6. Grupul Folk Syndrome – Braşov
  7. Grupul Icarus – Botoşani
  8. Grupul Moment – Ploieşti
  9. Grupul OPEN DE DOR – Siret
  10. Grupul Proiect Tivodar – Bucureşti
  11. Grupul Vox Harmony – Tg. Ocna
  12. Grupul Roxana Zăpârţan & Alexandra Sidor – Cluj Napoca

 

REGULAMENT
FESTIVALUL CONCURS DE INTERPRETARE A MUZICII FOLK
“FESTIVALUL CASTANILOR – In memoriam Gabi Dobre”
EDIŢIA a XIII-a
PLOIEŞTI, 5 – 6 octombrie 2012

I. OBIECTUL ŞI SCOPUL FESTIVALULUI

     Festivalul Concurs ce poartă numele iniţiatorului lui, regretatul jurnalist Gabi Dobre, este conceput ca o manifestare cultural-artistică de mare amploare, care se adresează grupurilor şi interpreţilor individuali de muzică folk.
     Festivalul urmăreşte în principal următoarele scopuri:

  • readucerea în actualitate a acestui gen muzical;
  • depistarea şi încurajarea talentelor interpretativ-creative şi îmbogăţirea cu noi valori a repertoriului de gen;
  • intensificarea stimulării, promovării şi afirmării unor modalităţi moderne de expresie;

II. ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA FESTIVALULUI

     Festivalul este organizat de către Casa de Cultură “I.L. Caragiale” a Municipiului Ploieşti în perioada 5 - 6 octombrie 2012, la sediul Teatrului “Toma Caragiu”, încorporând în structura sa o componentă competitivă cât şi una teoretică şi spectaculară. Zilele de festival vor fi organizate astfel:

  • Concurs - vineri, 5 octombrie 2012;
  • Gala Laureaţilor - sâmbătă, 6 octombrie 2012

     În ambele seri vor avea loc recitaluri susţinute de nume consacrate ale muzicii folk.
     În cadrul recitalului din seara Galei Laureaţilor va fi prezent şi câştigătorul Marelui Premiu la ediţia anterioară.
     Casa de Cultură “I.L.Caragiale” Ploieşti în calitate de organizator are dreptul de a înregistra şi difuza prestaţiile concurenţilor din cele două zile de concurs, respectiv Gala Laureaţilor.

III. CONDIŢII DE PARTICIPARE

     Festivalul-concurs se adresează tuturor iubitorilor de muzică folk cu calităţi componistice şi interpretative, cu vârsta minimă de 15 ani. Participarea în concurs poate să fie individuală sau în grup.
     În vederea participării, cei interesaţi vor trimite, până la data de 21 septembrie 2012, pe adresa Casei de Cultură “I.L. Caragiale” a Municipiului Ploieşti, str.Democraţiei, nr.60-62, etaj 3, sau adresa de e-mail Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza următoarele:

  1. Fişa de înscriere completată conform modelului anexat;
  2. Repertoriul ales, compus din cel puţin doua piese, compoziţii proprii cu textele anexate, precizându-se titlul, autorul (text şi muzică) şi durata fiecărui cântec;
  3. Înregistrarea cuprinzând piesele propuse pentru concurs;

     Informaţii suplimentare pot fi furnizate prin telefon, la numerele: 0244 / 578148, 0244 / 578149 sau 0730097669, persoana de contact fiind doamna Luminiţa Avram, coordonatorul proiectului.
     În vederea asigurării unei participări care să prezinte un grad ridicat de exigenţă şi competitivitate se va organiza o preselecţie. Pe baza materialului audio-video primit, care trebuie să fie de calitate cel puţin medie, un juriu format din profesori de specialitate, artişti, va preselecta concurenţii, iar pentru cei din judeţul Prahova sau cei care doresc să se prezinte personal la preselecţie trierea respectivă putându-se face şi direct, în ziua de 22 septembrie 2012, ora 10.00 la sediul Casei de Cultură “I.L.Caragiale”.
     Concurenţilor admişi li se va comunica telefonic rezultatul preselecţiei, până la data de 25 septembrie 2012, fiind de aceea obligatoriu ca la fiecare înscriere să se menţioneze un număr uşor apelabil sau o adresa de e-mail. Nu se admit contestatii la preselecţia concurenţilor.
     Concurenţii admişi să participe la concurs vor achita în momentul prezentării la Ploieşti suma de 30 lei reprezentând taxa de participare la Festivalul Concurs “Festivalul Castanilor – In memoriam Gabi Dobre”.
     Prezenţa concurenţilor confirmaţi se va face în ziua de 5 octombrie 2012 cel târziu ora 10.00, la Casa de Cultură “I.L. Caragiale”a Municipiului Ploieşti.
     Tuturor concurenţilor li se vor asigura condiţii de masă pentru zilele de 5 şi 6 octombrie 2011 şi cazare, pentru două nopţi. Cheltuielile de transport nu vor fi suportate de către organizatori.

IV. JURIUL ŞI PREMIILE FESTIVALULUI

     În scopul diferenţierii cu obiectivitate a talentelor, un juriu, alcătuit din reputaţi specialişti, va lua în consideraţie, ca element de bază, interpretarea pieselor admise în concurs, punând accentul pe noutatea stilistică a exprimării ca şi pe latura de originalitate creativă, atât muzicală cât şi poetică, aspect ce va putea fi reţinut ca un avantaj suplimentar. Deciziile juriului sunt inatacabile.
     Pe baza selecţiei, vor fi atribuite următoarele premii:

  • Premiul I, TROFEUL FESTIVALULUI ..............în valoare de 2000 lei
  • Premiul de interpretare – grup................în valoare de 1600 lei
  • Premiul de interpretare – solist .............în valoare de 800 lei
  • Premiul de măiestrie instrumentală............în valoare de 800 lei
  • Premiul de creaţie (muzică şi text)...........în valoare de 800 lei
  • Premiul de popularitate.......................în valoare de 800 lei

     Toate premiile sunt impozabile, cu excepţia celor care eventual vor fi atribuite elevilor sau studenţilor.(în acest caz este necesară o adeverinţă care să ateste acest lucru).
     În funcţie de situaţia concretă, juriul va putea să redistribuie premiile, în cadrul sumelor totale alocate. La solicitarea unor sponsori de a oferi premii, organizatorii îşi rezervă dreptul de a comunica modificări în numărul şi valoarea acestora.
     Premiile vor fi înmânate de către preşedintele juriului, sponsori, oficialităţi în prezenţa organizatorilor, în cadrul unei festivităţi, care va fi urmată de o Gală a Laureaţilor şi, separat, de recitaluri extraordinare, susţinute de invitaţi speciali. Neprezentarea în concert a câştigătorilor atrage după sine anularea premiului şi acordarea lui următorului clasat.
     Concurenţii care nu se regăsesc printre premianţi vor primi diplome de participare.

V. MEDIATIZAREA EVENIMENTULUI

     Festivalul – concurs va fi mediatizat prin campanie de presă: emisiuni radio şi TV, spoturi şi clipuri publicitare, articole de presă, materiale publicitare, precum şi pe site-uri de profil.
     Detalii de la ediţiile anterioare a Festivalului Castanilor se pot vedea pe www.casadecultura.ro şi http://www.facebook.com/festivalulcastanilor

Descarca fisa de participare